viernes, junio 16, 2006

Juro por Padre Dagon y Madre Hydra....





"Exercir la Medicina és un privilegi que comporta responsabilitats importants. Tots els metges han de respectar els valors fonamentals de la professió, els quals arrelen en el deure d'ajudar els malalts i evitar-los danys.
Prometo que empraré els meus coneixements mèdics en benefici de la salut de la població: aquest serà el meu compromís primordial. Escoltaré els malalts i en tindré cura el millor que sàpiga. Seré honest, respectuós i compassiu envers els malalts; en situacions d'emergència, faré tot el que pugui per ajudar, com a metge, qualsevol que ho necessiti.
M'esforçaré perquè els drets de tots els malalts siguin respectats, també els d'aquells -més vulnerables- que no poden expressar les seves necessitats, perquè són inmadurs, mentalment incapaços, presoners, detinguts, o per qualsevol altre raó.
Expressaré el meu judici professional lliurement, sense deixar-me condicionar per pressions polítiques ni per altres factors, com ara el nivell social del malalt; tampoc posaré cap profit o benefici personals per damunt dels meus deures envers els malalts.
Reconec que la vida humana és especialment valuosa, però també sé que l'allargament de la supervivència no és l'única finalitat de les atencions mèdiques; admeto que, allí on l'avortament estigui autoritzat, es faci només dins el marc ètic i legal establert i no administraré tractaments fútils o perjudicials o que un malalt competent i informat no accepti.
M'esforçaré per aconseguir que els malalts rebin la informació i el suport que necessitin per prendre decisions en tot allò que fa referència a la prevenció de malalties i el manteniment de la salut. Contestaré les seves preguntes veraçment i respectaré les seves decisions si, en fer-ho, no poso en perill a d'altres; i si no estic d'acord amb el que em demanen, els explicaré les meves raons.
Encara que alguns dels meus malalts tinguin les facultats mentals limitades, igualment els encoratjaré a participar tant com puguin i vulguin en les decisions que els afecten.
Respectaré les dades confidencials de tots els malalts; i si raons prou importants fan que no pugui mantenir aquesta confidencialitat en alguns casos, els ho explicaré.
Sempre acceptaré que els meus coneixements són limitats i cercaré l'ajuda dels meus col.legues quan la necessiti. Admetré els meus errors. Faré tot el possible per mantenir-me al dia -jo i els meus col.legues- de nous descobriments, i vetllaré perquè ningú no sigui atès per sota dels estàndars o amb mala pràctica.
Em mostraré respectuós amb tots els qui treballi i ensanyaré a d'altres tot el que he après. Empraré la meva formació i el meu nivell professional en benefici de la comunitat en la qual treballi. Tractaré tots els malalts com millor sàpiga i recolzaré una distribució més humana i justa dels recursos sanitaris. Procuraré que es modifiquin les normes i disposicions que puguin anar en contra de la salut de la gent; m'oposaré a qualsevol reglamentació que atempti contra els drets humans i faré tot el estigui al meu abast per canviar les lleis que siguin contràries als interessos dels malalts o a l'ètica de la meva professió."


2 comentarios:

Unknown dijo...

que haces tu el discurso feins??? queremos fotos!!!!
FEINS FOR PRESIDENT!!! QUEREMOS UN LIDER FRIKI!!!!

Feinstone dijo...

Por dios no!!!!Además tú no te quejes que tú ya tienes un líder friki :P